A kormányzati kudarc beismerése

2016. november 04. - PFred

„A cél, hogy javuljon a versenyképessége Magyarországnak és öt-hat év alatt – az adó/járulék csökkentésekkel utolérje adóékben Szlovákiát, Csehországot.”

Nem a kormány kritikusai mondják ezt, hanem Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter.

Három erős olvasata van a hírnek:

Az első, hogy de facto kormányzati szinten is beismerik: LEMARADTUNK. Az elmúlt 20 év során Szlovákiában az életszínvonal hozzánk képest közel 50 %-al nőtt, Csehországot megközelíteni sem tudtuk, Lengyelország pedig duplázva utolért bennünket.

Mindez a hazai gazdaság és társadalompolitika teljes kudarca a 20 év során. Ha megnézzük csak 1996-2003 között tartotta az ország magát – először a Bokros-Surányi nevével fémjelzett gazdasági stabilizációs intézkedések, majd a Chikán féle konzervatív-liberális gazdaságpolitika hatásainak köszönhetően. Ezeknek a pozitív intézkedéseknek az alapjait 2001 után (a kétéves választási költségvetéssel) rombolta szét a Fidesz. Azóta viszont szó szerint állva maradtunk.

gdpv4.jpg

Tudjuk az okokat is: 2002 után a Medgyessy – Gyurcsány éra fedezetlen (reform lépesekkel nem követett) költekezése, majd „padlássöprése”, az ad-hoc ötletrohamok, a mai szemmel mérsékeltnek tekinthető járadékvadász kultúra köszöntött ránk. A részterületeken elért kisebb eredmények nem kompenzálták az összességében kudarcos kormányzati politikát. Majd 2010 után Orbánnal jött az intézményrendszer lerohasztása, a hatékony és közjó szempontjából eredményesebb decentralizált államszervezeti váz központosítása, a 21. századi kulcsszektorokból (oktatás, egészségügy) pénz elvonása, kiszámíthatatlan és következmények nélküli intézkedések gyakorlata, a pofára osztott pénzek súlyának irdatlan megemelése, piaci szektorok államosítása, a járadékvadász kultúra központba emelése, a különadókkal, ÁFÁ-val az egyik legnagyobb adóék (adóterhelés) meghonosítása. Mindezt tetézi, hogy 2008 óta az előbbiek következményeként a GDP arányos beruházási ráta is alacsony szinten (14-16% között) stagnált – elmaradva a Közép-Európai térségünk (és az újratermelési határt jelentő) 20% feletti átlagától.

Ez azt is jelenti, hogy az ország jövedelemtermelő képessége is csúszik le, egy konszolidált kormányzás, változó gazdaságpolitika sem tud majd azonnal változást elérni.

Ez utóbbihoz adalék: a román 20% feletti beruházási ráta és 5-6%-os GDP növekedési ütem, az ottani főügyész korrupció ellenes hadjárata azt is jelenti, hogy ha nem változik sem Romániában, sem Magyarországon a gazdaság és társadalompolitika, úgy öt-hat év múlva Románia jólétben, egy főre jutó GDP-ben utolérhet bennünket. Ennek az is erős indikátora, hogy a hazai statisztikai rendszer a munka érdekében történő eddigi kettő ingázási célállomás (Ausztria és Pozsony) mellett az utóbbi pár évben detektálta harmadik irányként Nagyváradot. Azaz már ma is sok ezer honfitársunk jár át a jobb megélhetés reményében Romániába dolgozni!

A régiós lecsúszásunk elmúlt 20 évében Orbán vagy miniszterelnök volt vagy az ellenzék vezére. Felelőssége minden politikusnál nagyobb a lemaradásunkért.

 

A hír második olvasata, hogy be merik jelenteni: lemaradtunk. Az ország pszichésen átalakult, már mindenre immunis, hírként az ilyenre fel sem kapják az emberek a fejüket. Az önfelismerő képességünk romokban. Ha Románia a jobb megélhetésért ingázási célpontként felnő Ausztria szintjére – akkor sem fog kitörni nálunk a palotaforradalom.

Ez sajnos egy öngerjesztő pszichológiai folyamat eredménye, mely érinti mindkét felet: a hazugságra épülő kormányzás vezető személyeit és a befogadó tömegeket.

Senki nem látja előre, hogy ez a populista „post-truth” politizálás meddig tart és hogyan lesz vége.

A trend megtörésében Szegednek lehet intézményesíthető szerepe, mert eszközei – ha korlátozottan is, de rendelkezésre állnak, kultúrája még többségében progresszív európai, az országot jellemző hipnotikus bénultság tömegeiben még nem érte el. Ezért van Szegeden különös jelentősége a helyi politizálásnak és önkormányzati cselekvések rendszerének. Amit eddig eredményként (mely nem volt kevés!) el lehetett érni a status-quo politizálással, az az előző célokhoz már valószínűleg nem lesz elegendő.

 

A harmadik olvasata a hírnek, hogy továbbra is lenézik, hülyének nézik a polgárokat és a szakmai közeget, És semmit sem változtatnak a kudarcot eredményező politikájukon.

Először is a minimálbérre rakódó, a világ a legmagasabb adó és járulékterhét ez a kormány vezette be 2011-ben.

Másrészt a versenyképesség javításában csak kisebb szerepe lehet a járulékcsökkentésnek.

 Ehhez röviden tekintsük át, hogy a fejlett világ a versenyképességet hogyan határozza meg:

A versenyképességet a következőképpen definiáljuk: az intézmények, politikák, és a gazdaság termelékenységét meghatározó tényezői, melyek a jólét és az ország jövedelemtermelő képességének alapját adják.”

 A GCI által vizsgált tényezők:

 

1. pillér

Intézmények

I. Alapkövetelmény tényezői

2. pillér

Infrastruktúra

3. pillér

Makrogazdasági környezet

4. pillér

Egészségügy és alapfokú oktatás

5. pillér

Közép és felsőfokú oktatás, képzés

II. Hatékonyságot növelő tényezők köre

6. pillér

Árupiac hatékonysága

7. pillér

Munkaerőpiac hatékonysága

8. pillér

Pénzügyi piac fejlettsége

9. pillér

Technológiai felkészültség

10. pillér

Piac mérete

11. pillér

Üzleti szféra kultúrája, működése

III. Innováció és kulturális tényezők

12. pillér

Innováció

 

Az látható, hogy az elmúlt 10 évben az infrastruktúra területén és a technológiai felkészültségben sikerült előrelépni – melyek az EU forrásoknak volt leginkább köszönhető.

A különadók, a rekord nagyságú ÁFA és magas adóék, amiben a járulék mértéke kirívóan magas tudják biztosítani a kedvezőbb makrogazdasági környezetet.

 gci_hun_halo.jpg

Azaz a járulékcsökkentés a versenyképességünket nem fogja alapjaiban megváltoztatni. A magasabb bérekhez a gazdaságban további technológiai fejlesztések, az oktatásban megfelelő képzések, az üzleti környezetben kiszámíthatóság, átláthatóság, az intézményrendszerben decentralizáció, az állam visszahúzódása és minőségi szolgáltatása, minimálisra leszorított korrupció szükséges. Amíg ezekben nem lesz változás, addig hiú ábránd a magasabb bérek makrogazdasági alapjairól ábrándozni járulékcsökkentés segítségével.

Ez a kormány kivetkőzni a bőréből már nem tud, nem is lenne hiteles, ezért a versenyképesség és azzal együtt a jövedelmek emelkedésének záloga egy olyan kormányváltás, ahol reális alapokon nyugvó piacgazdaság kiépítésére, és ahhoz megfelelő és igazságosabb jövedelemelosztásra, kisebb államra, megfelelően működő intézményrendszerre, jogi környezetre vállalnak garanciát.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://egyuttszeged.blog.hu/api/trackback/id/tr7111926587

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vajdasagi 2016.11.04. 19:42:53

@randomnotexists: Nem, $Pi$ azt hiszi, hogy minden rendben van, mert a Habony-művek fizeti rendesen az ó minden kommentjét. Magyarország meg miért is érdekelné őt?

vajdasagi 2016.11.04. 19:47:53

Azért "in due fairness": Varga Mihály a maga szűk mozgásterében teszi, amit tehet. Nem ő választja ki a matolcsikat és rogánokat, és talán a vajnákat és mészárosokat sem. Ebben a focicsapatban kell fociznia, és hát így nézve én még hajlamos vagyok az ő ténykedését pozitívan értékelni. Tudom, hogy ekkora "titánok" között nem nehéz kiemelkedni, de mégiscsak gondoljátok végig: hogyan tudná szegény jobban csinálni a dolgát, amikor "hozott anyagból" dolgozik?

Kalman L 2016.11.04. 19:55:59

@vajdasagi: valószínűbb hogy beismerés helyett most épp csak kitörési pontot keres a "csapat" amihez M. adja az arcát, és eleve M. valakinek a "karaktere" ,a kitörési pont meg, amivel jól el tudnák adni magukat, lényeg hogy beférjen mögé mégtöbb a klientúra gátlástalan sumákságából.

monddazigazatmar 2016.11.04. 19:57:27

Egyszerűen csodálom, hogy vannak még jobboldaliak akik nekiállnak vitatkozni. Minek? Ezek úgyis ugyanazt fogják harsogni, már mingyá szétesik minden, és kész. Végül is 6 éve ezt mondják, most már biztos mingyá szétesik minden.
Annyira kiváncsi lennék, hogy a GCI versenyképességi összehasonlításban a szubjektív számokat vajon kik és honnan szopták ki.

$pi$ 2016.11.04. 19:59:00

@vajdasagi: Nem, olyan nincs, hogy "minden rendben van". Soha nem volt sehol. Az, hogy "nagy szarban van a gazdaság" viszont még nagyobb marhaság, mikor már az index is kénytelen elismerni, hogy évtizedek óta nem állt iyen jól a gazdaság.

monddazigazatmar 2016.11.04. 19:59:14

@randomnotexists: De. Hatalmas gáz van. Az áruház parkolójában nem lehet parkolót találni.
Éhezik a nép.

randomnotexists (törölt) 2016.11.04. 20:52:44

@monddazigazatmar: Te ezen méred?

$pi$ 2016.11.04. 21:05:48

"tartotta az ország magát – először a Bokros-Surányi nevével fémjelzett gazdasági stabilizációs intézkedések, majd a Chikán féle konzervatív-liberális gazdaságpolitika hatásainak köszönhetően."

tehát jól ment, mert a Bokros megcsinálta a csomagját. Van egy hírem, ha az ország "tartotta volna magát" akkor nem lett volna Bokros csonag.

Azért kellett Bokros csomag, mert elkúrták. Nem kicsit, nagyon!

Netuddki. 2016.11.04. 21:07:20

@monddazigazatmar: Tolvaj bűnözők vagytok nem jobboldaliak!

$pi$ 2016.11.04. 21:10:51

"jövedelemtermelő képessége is csúszik le, "

A reálbérek tavaly sokkal többet nőttek, mint az mszp 8 éve alatt. Nem kicsit nőtt ám, a "csúszik le" duma védhetetlen.

vajdasagi 2016.11.04. 21:27:06

@monddazigazatmar: Tudod, én vagyok a jobboldali, és nem ez a nemzetvesztő kormány. És én azt gondolom, hogy:

1. a mostani kormány nem jobboldali - egy kicsit sem
2. a mostani gazdaságpolitika a szakadékba viszi a hazánkat
3. Te vagy nagyon együgyű vagy, vagy pedig fizetett ügynöke a habony-műveknek. Semmi
más módon nem tudom megérteni a kommentjeidet.
4. A budapesti parkolók persze tele vannak, de az ország egyre nagyon része fog leszakadni, mert hibásan vezetik az országot. És amúgy köszönöm: én magam most sokkal jobban élek mint 6 éve, de nem is engem kell a kormánynak támogatnia. Azokat kéne, akik leszakadnak. És jobb közoktatással lehetne seíteni - persze több évtized munkája árán - de ez azért is lehetetlen, mert szakadatlanul vonják ki a pénzt az oktatásból. Amúgy az egészségügyből is vonják ki, de amiatt csak mi idősebbek fogunk hamarabb megdögleni, és a nemzet emiatt nem vész el. De az oktatás miatt igen.

Sírba viszik a Hazát a szemünk előtt, és ti a zsúfolt parkolóházakkal érveltek? Pfúj!!!

Jakab.gipsz 2016.11.04. 22:00:03

@vajdasagi: Nem vonom kétségbe a jó szándékúak aggodalmait valóban mehetnének jobban hatékonyabban a dolgaink.
De szabadjon megjegyeznem a neoliberális társadalom filozófiát nem mi magyarok és nem Orbán Viktor találta ki, hanem a nyugati egyetemek atlantista ,analitikus, pragmatista filozófusai, közöttük Soros Gyuri.
Orbán csak egy engedetlen kis inas ( talán ő a Twist Olivér), a sok kapzsi magát nagyon okosnak gondoló rabló között.
Nem az a baj, hogy össze harácsolták a pénzeket, hanem az, hogy eltékozolták és most össze-vissza hazudoznak továbbra is, mindenki hibás csak ők nem.
Úgy állítják be a dolgokat mint ha miattunk, lenne válságba a nyugat, és az unió, hol ott pontosan a fordítottja az igaz.

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2016.11.04. 22:20:23

MASZOP vs. FIDESZ= 3 : 6 !
Hazudtunk, reggel-délben-este : hazudunk, reggel, délelőtt, délben, délután, este, éjjel !

vajdasagi 2016.11.04. 22:54:13

@Jakab.gipsz: Hát persze, hogy a fordítottja az igaz: a nyugat nincs válságban. Ezt Neked Orbán hazudja csupán. Menj el Londonba vagy Leedsbe és nézz körül. Berlinben. Düsseldorfban dettó.
Aztán menj el Moszkvába vagy bármely Urálon túli városba és látni fogod, hogy hol van válság és hol nincs.

A nyugat köszöni, elég jól van. Ezt abból is gondolhatod, hogy Orbán is oda küldte iskoláztatni a lányát.

sírjatok 2016.11.05. 00:11:49

Nem gáz egy ilyen cikkel a címlapon lenni, mikor most minősített fel a Moody's?

És ja, az első grafikonon 2005-től 2008-ig akkora stagnálás van, miközben mindenki húz el mellettünk, hogy vak aki nem veszi észre. A bukás mindenkit elért 2008-ban, csak nem mindegy, milyen értékről bukott.

sírjatok 2016.11.05. 00:15:49

@vajdasagi: "Te vagy nagyon együgyű vagy, vagy pedig fizetett ügynöke a habony-műveknek. Semmi más módon nem tudom megérteni a kommentjeidet."

Arra biztos gondoltál már, hogy esetleg te vagy nagyon együgyű, azért nem érted a kommentjeit, ez is egy lehetőség ugye...

Jakab.gipsz 2016.11.05. 02:39:21

@vajdasagi:
Sajnos nagyon-nagyon felületes vagy akkor amikor egy elmebajos ideológia pusztító hatása alatt álló országot hasonlítasz össze egy lassabban pusztító ideológia alatt állóval.
A példázatod rossz és felületes, csak egy kritikátlan nyugat majmolás, semmi több, hiányzik mögüle a tárgyi tudás.
Ma már nem csak a hivatalos liberális kézben lévő médiák alapján szerezhetünk tudást és ismeretet, ezért van módunk össze hasonlításokat is elvégezni, néhány példát bemutatok neked, remélve, hogy elgondolkozol.
Ha átvettük volna például, az amcsi jogrendszert, akkor ma magyar országban létszám arányosan a jelenlegi 17-18 000, elítélttel szemben legalább 75-80 000 ember lenne börtönben tartanunk, sajnos igyekszünk pótolni a lemaradást, már pedig ez nem nevezhető, sem fejlődésnek sem haladásnak..
A londoni angliai átlag lakás állomány a mieinkhez képest aprócska penészes lukak és persze méreg drágák.
Tehát a nyugatias létforma koránt sem annyira megnyugtató, hogy azt minden fenntartás nélkül csak bemondásra át vegyük még akkor sem ha a brüsszeli bürokraták fenyegetőznek.

morpho 2016.11.05. 02:53:02

@$pi$:
"Azért kellett Bokros csomag, mert elkúrták. Nem kicsit, nagyon!"

Kicsodák kúrták el?

@TUDTA ? Hogy minden libsi fasszopó köcsög:

" A 2010-ES LIBSI ALLAMCSOD UTAN, A HARMADIK HITELMINOSITO IS FELMINOSITETTE AZ ORSZAGOT."

A leminősítés 2011 novemberében volt. Akkor már másfél éve Orbán kormányzott... Ennek öt éve már. Azóta is Orbán kormányoz és csak most kerültünk vissza. Ja és még egy apróság. A Bajnai kormány alatt magasabbra voltunk minősítve, mint most. Egyébként tök jó, hogy sikerült kivergődni a bóvliból öt év alatt, lerabolt 3000 Mrd manyup vagyonnal és folyamatosan beömlő EU forrásokkal. Tényleg szép teljesítmény. Én is büszke vagyok rá...

Chiccbp 2016.11.05. 03:38:51

@morpho: 2005 óta folyamatosan mentünk lefelé, 2011-ben csak a mélypontot értük el. A 6 éves lefelé tartó útból meg csak egy év volt Orbáné. Ugye. Jut eszembe, 2008-ban jött a világválság...de mi megelőztük 3 évvel:)

m54 2016.11.05. 06:23:28

@morpho:

A leminősítés 2005-tól folyamatos, de tőled ...

img.index.hu/imgfrm/2/8/4/9/IMG_0013722849.png

Kiss Árpád 2 2016.11.05. 07:05:27

@TUDTA ? Hogy minden libsi fasszopó köcsög: hogy te milyen intelligens gyerek vagy barátom. Gyere, találkozzunk valahol személyesen, oszt kíváncsi vagyok ott is nagybetűvel cogsz e írni te hazaáruló gyáva fasztarisznya. Gyere oszt kiverem a viktorka agymosását a fejedből büdös kutya, te féreg...

Kiss Árpád 2 2016.11.05. 07:06:23

@TUDTA ? Hogy minden libsi fasszopó köcsög: hogy te milyen intelligens gyerek vagy barátom. Gyere, találkozzunk valahol személyesen, oszt kíváncsi vagyok ott is nagybetűvel cogsz e írni te hazaáruló gyáva fasztarisznya. Gyere oszt kiverem a viktorka agymosását a fejedből büdös kutya, te féreg...

$pi$ 2016.11.05. 07:36:39

@morpho: "Kicsodák kúrták el? "

Hát ennyira alap dolgokat azért nem tanítok neked.Keress rá a neten kik voltak kormányon Bokros előtt.

BalIib cenzúrázók réme 18 2016.11.05. 08:12:30

Mindenről a rohadt balllibsik tehetnek az egészről, akik az imperiaista tőkepénnzeseket kiszolgálva eladták az országot a Soros által vezetett ájemefnek. A nemzetmentő kormáym fordította az ország sszekerét kifelé a kátyúból Orbán Viktor miniszterelnök úr vezetésével.

Buchhalter 2016.11.05. 08:16:02

@Laikuska: sok mindennel egyetértek veled,de én inkább az egyéni nyugdíj számlában látnám a megoldást ami jól működik a távoli Ausztráliában.Felemelni a jogosultságot 68 évre nonszensz!Szerintem kéne egy vérfürdő,nyilvános akasztásokkal Kossuth téren válogatás nélkül MSZP,DK,Fidesz és persze vidéken random széttépni pár tucat mutyizost családostul.Sok vérszívó meg magától pucolna el mint patkányok a süllyedő hajóról és lenullázva újra építeni mindent.

2016.11.05. 08:25:17

@$pi$: alapvető gondok vannak a fejedben. A jövedelemteremtő képességnek semmi köze a béremelkedéshez....
Innen nézve már érthetó, miért gondolod, hogy az ország fejlődik, hisz felminősítették.
Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az a tény, hogy a magyar átlagfizetésből még helukopterezésre is futja?
Vagy hogy munkanélküliként Gucci táskával sétálunk?
Csak két adat: vond le a gdp számaiból a külföldön dolgozók hazautalásait. Évről évre nő. Eltűnik a gdp növekedés...csak nem ez a célja Orbánnak az angliai látogatásával?
Most vond le a kapott ingyenpénzt...
Aztán csak azon kell elgondolkoznod, hogy egy tanösvénynek vagy stadionnak mennyi a jövedelemteremtő képessége...upsz, bocs, azt nem tudod, micsoda.
Nem, nem az ,hogy a biztonságiőr mennyit visz haza....

2016.11.05. 08:26:45

@BalIib cenzúrázók réme 18: az országot Antall alatt kezdték eladni, nem kis sebességgel.

2016.11.05. 08:31:59

@BalIib cenzúrázók réme 18: És ki volt a privatizációért felelős államtitkár 1990-ben, Antall alatt?
Matolcsy...

2016.11.05. 08:34:45

@$pi$: Ès az elkúrók rendre feltűnnek az első és második Orbán kormány körül...

fidesz maszop dk egykutya 2016.11.05. 08:52:46

@monddazigazatmar: miért csodálkozol? Jobb és baloldaliakat is aggaszt az elúró tolvasjfidesz országrontása. Ez van, mindenkit aggaszt akit érdekel az ország, és van legalább alapvető gazdasági ismerete.

fidesz maszop dk egykutya 2016.11.05. 08:58:30

@$pi$: és miért nőttek? Mert már alig tudnak munkást fogni az országban az elvándorlás miatt. Jóólllvaan "elvtárs" :D

Scott Tenorman Must Die 2016.11.05. 09:21:28

@vajdasagi: hogyhogy felminősítették Mo-ot befektetésre ajánlott kategóriába?

fidesz maszop dk egykutya 2016.11.05. 09:28:48

@Scott Tenorman Must Die: úgy, hogy a rekordadókból rendesen fizeti a hiteleit. Ezért hívják hitelminősítőknek. A magyar adófizetők jó szolgák, kérdés, hogy meddig bírják?

n3spr3ss0 2016.11.05. 09:35:29

Pár napos a prágai tapasztalatom.Fényévekre vagyunk tőlük.A szlovákoktól is,az osztrákról meg ne is beszéljünk.

$pi$ 2016.11.05. 12:12:42

@Könnyen elkaptuk, uram!: "Innen nézve már érthetó, miért gondolod, hogy az ország fejlődik, hisz felminősítették."

Képzelődsz vagy mi van veled? Részeg vagy? Mikor mondtam én bármit is a felminősítésről?

"A jövedelemteremtő képességnek semmi köze a béremelkedéshez...."

Semmit sem írtam semmiféle "béremelkedésről". A reálbérek emelkedéséről írtem. Nehéz persze elképzelni, hogy a "jövedelem" és a "bérek" egymástól teljesen független dolgok lennének, lévén szinonímák, de azért mondogasd.

Az a helyzet, hogy a kedvenceid 8 év alat a töredékét nem tudták elérni annak, amit a mostani kormány 2015-ben elért, de te ezért csak mondogasd a haverjaiddal, hogy most milyen sz@r nekünk és akkor miilyen fasza volt. Aztán az emberek majd eldöntik... várjunk csak egy pillanatot... akarom mondani már eldöntötték... :D

$pi$ 2016.11.05. 12:14:41

@fidesz maszop dk egykutya: "és miért nőttek? Mert már alig tudnak munkást fogni az országban az elvándorlás miatt. Jóólllvaan "elvtárs" :D "

A munkaerőhiányról legalább 2006 óta van folyamatosan szó, azóta hisztizik mindenki. De persze igaz, az általad olvasott kommunista blogok meg újságok nyilván azt hirdetik, hogy akkor fasza volt, csakis és kizárólag azóta van nagy gond, amióta az elkúrók nincsenek hatalmon.

Öreg, ezt hívják politikai propagandának. Te meg beszoptad.

$pi$ 2016.11.05. 12:16:53

@fidesz maszop dk egykutya: "és miért nőttek?"

Ja, és még valami. Beteg dolog, ahogy a reálbérek növekedését is be tudod úgy állítani, hogy "jajj, milyen sz@r nekünk". Ne feledd el azonban, hogy minél többet emlegeted ezt annál messzebb távolodsz a gondolkodó emberektől. Nem lehet úgy szavazatokat szerezni, hogy "jajj de rossz nekünk, ha az országban növekszenek a bérek".

$pi$ 2016.11.05. 12:17:35

@Könnyen elkaptuk, uram!: "Ès az elkúrók rendre feltűnnek az első és második Orbán kormány körül..."

Napersze. A kormány melyik tagjaira célzol? Sorold őket!

$pi$ 2016.11.05. 12:21:14

@fidesz maszop dk egykutya: "Ezért hívják hitelminősítőknek. A magyar adófizetők jó szolgák, kérdés, hogy meddig bírják? "

Szóval szerinted a hitelminősítők nem foglalkoznak azzal, hogy a magyar adófizetők meddig bírják. Nem tűnik ez neked furcsának? Nem hangzik úgy, mitha egy nagy marhaság lenne? A hitelminősítő nem foglalkozik azzal, hogy a hiteles bírja -e? Gondolkodj! Nem beugratós kérdés!

$pi$ 2016.11.05. 12:31:48

@Könnyen elkaptuk, uram!: "Csak két adat: vond le a gdp számaiból a külföldön dolgozók hazautalásait. Évről évre nő. Eltűnik a gdp növekedés...csak nem ez a célja Orbánnak az angliai látogatásával?
Most vond le a kapott ingyenpénzt..."

Szokásos balliberális számmisztika az általános iskolás matematika semmibe véteklével.

A minden évben nő a GDP 3%-al és minden évben kapunk 3% "ingyenpénzt"., akkor levonva minden évből a 3%-ot a GDP növekedés nem változik. Ezt amolyan ballib ügyeskedéssel lehet kicsalni.

Tegyük fel, hogy minden hónap kapsz harmincezret apádtól, minden hónapban harmincezer forinttal több a jövedelmed, akkor mennyit változott a fizetésed? Harmincezerrel, merthogy apád nem adott harmincezerrel többet mint előző nap, ugye? Akkor a harmincezer többletnek jönnie kellett valahonnan, nem?

Akkor ha nem adott volna apád, mennyit nőtt volna a fizetésed?

Harmincezerrel öregem! Az első hónapban tényleg nulla lett volna a növekedés, ennyivel csökkent az apád támogatása, de a következőben megint megkapod a fizetésemelést, ahogyan rendesen. A következő hónapban már nem csökken az apád által nyújtott támogatás.

Namost mibe fogadjunk, hogy ezt nem fogod megérteni? :D

morpho 2016.11.05. 13:06:36

@$pi$:
Nem kell rákeresni. Matolcsy Györgynek hívták a gazdaságpolitika irányítóját...

morpho 2016.11.05. 13:09:17

@Chiccbp: @m54:

Az a helyzet, hogy 2009-10-ben nem volt leminősítés. A nagy leminősítési hullám a magánnyugdíjpénztárak lenyúlása után kezdődött. A Bajnai nevével fémjelzett válságkezelést a hitelminősítők is értékelték. Orbánék költekezését viszont már nem.

PFred 2016.11.05. 13:34:24

@TUDTA ? Hogy minden libsi fasszopó köcsög:
Kérem, hogy szélsőséges megnyilvánulásaival ne terhelje tovább itt az étert.

fidesz maszop dk egykutya 2016.11.05. 14:02:03

@$pi$: hahaha :DDD vicces, hogy egy húgyagyú fideszbuzi oktat ki, hogy én szopom be a politikai propagandát. Mint amikor a bagoly mondja.

tudod retardált "elvtárs", veled ellentétben én nem olvasok kommunista dolgokat, mert nem vagyok fideszes, se maszopos, se dk-s, na meg erősen komcsiellenes családban nevelkedtem. Mellesleg ha beszopnám, én is valamelyik nagy elkúró párt hívője lennék, csakúgy mint te.

Elvándorlás, már rég óta van, hiszen az imádott komcsijaid már sok évtizede kúrják el, de csak az utóbbi években vált olyan súlyossá, hogy már ez munkaerőhiánnyal is jár, mert kifogyott a "puffer" is.

"Szóval szerinted a hitelminősítők nem foglalkoznak azzal, hogy a magyar adófizetők meddig bírják."

Nem. Mikor foglalkoztak? Miért foglalkoznának?
Ha foglalkoznának, akkor figyelembe vennék azt, hogy szép lassan kiürül az ország, és csak nyuggerek, lumpenprolik maradnak. Vagy azt, hogy az EU-s forrásokból tengődő országgal mi lesz ha nincs EU-s forrás, meg hasonlókat.
De csak azt figyelik, hogy most hogy fizetik az adósságokat és mennyi az esély arra hogy a közeljövőben ez változzon. Ennyi.

morpho 2016.11.05. 14:26:39

@Francois77:
Ezzel a linkkel mit is akarsz mondani? Bajnai ez után a leminősítés után lett minisztrelnök és a BBB minősítésért Orbánék most az anyjukat is eladnák (ha megvan még egyáltalán).

Még valami?

Francois77 2016.11.05. 14:51:56

@morpho: idézlek: "Az a helyzet, hogy 2009-10-ben nem volt leminősítés." a link ezt cáfolja, a mosakodás meg nem érdekel. Egyébként volt 2010-ben is, de ez a link is elég volt ahhoz, hogy bizonyítsam, hogy hazudsz. Ennyi, semmi több.

$pi$ 2016.11.05. 15:45:30

@fidesz maszop dk egykutya: "egy húgyagyú fideszbuzi oktat ki, hogy én szopom be a politikai propagandát"

Öreg, mindenki tudja, hogy egy kommunista fanatikus troll vagy, de ha azzal akarod hülyíteni magad, hogy vannak még akik nem vették észre tőlem csináld csak. :D

"hiszen az imádott komcsijaid"

Gusztustalan egy alak vagy, aki csak azért jár ide, hogy végre valakit ő is gyalázhasson. A magánéletben nyilván nem teheted meg, mert ott senki sem veszt komolyan. Szomorú hírem van: itt sem nagyon. Ideje megváltoztatni a nickedet, ezt már ismerik.

"Szóval szerinted a hitelminősítők nem foglalkoznak azzal, hogy a magyar adófizetők meddig bírják."

"Nem. Mikor foglalkoztak? Miért foglalkoznának?"

Azért te elmebajnok, mert ez a feladatuk. Az az egyetlen munkájuk, hogy eldöntsék, hogy a hiteles fog -e fizetni vagy nem. A hitelminősítőt nem érdekli, hogy tud -e fizetni az adós... jesszusom, ezzel azért elég komoly mattot adtál a logikának!

"hogy szép lassan kiürül az ország, és csak nyuggerek, lumpenprolik maradnak."

Azért nem foglalkoznak azzal, hogy "szép lassan kiürül az ország" mert az csak a te fejedben létezik. Ha a valóságban is létezne ilyen probléma, akkor foglalkoznának vele, A valóság azonban a következő:

1. Az országba többen vándorolnak be mint ahányan kivándolrolnak.
2. A külföldön munkát vállalók száma arányaiban sokkal alacsonyabb mint hasonló előéletű (posztkommunista) országokban.
3. Senkinek nincs fogalma, hogy hányan mentek ki, de te meg a rémhírterjesztő haverjaid folyamatosan sulykolják, hogy aki adószámot kért külföldön az soha enm jön vissza. A valóság az, hogy majdnem az összes haverom dolgozott már külföldön mégis mind itthon van. Őket mind beleszámoltátok a rámhírszámaitokba.
4. Folyamatosan felszorozzátok a számokat, ha a jelentés 200 000 munkavállalóról szól, akkor félmillió kivándorlót emlegettek. Komolytalan.
5. Ha valaki egy fél évet dolgozik németországban majd egy fél évet angliában, akkor ti már két kivándorlót emlegettek.

Jah, sokan dolgoznak külföldön. Persze! Nagyon helyes, globalizáció van, szabadság van. Nincs semmi gond, én is dolgoztam külföldön, hazajöttem.

Ja, jut eszembe, engem is odaszámoltok az 500 000 kivándorlóhoz. :D

$pi$ 2016.11.05. 15:48:02

@fidesz maszop dk egykutya: "De csak azt figyelik, hogy most hogy fizetik az adósságokat és mennyi az esély arra hogy a közeljövőben ez változzon. Ennyi. "

Marhaság, kimondottan a hosszútávú kilátásokat vizsgálják. Ezért kellett hat évet dolgoznia az országnak azért, hogy megforduljon a trend ami 2006-ban indult meg. Tudod, amikor az mszp zuhanórepülésbe vitte az országot.

Francois77 2016.11.05. 16:32:54

@$pi$: egyetlen apróság, lefelé már 2005-ben elindultunk, akkor volt az első leminősítés. A többivel egyetértek.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2016.11.05. 17:02:19

@$pi$: Bukott devizahiteleskén! Olyan hülye vagy mint a segg. Látszik hogy nem tucc számolni. Ezt írtad hülyegyerek:

"A minden évben nő a GDP 3%-al és minden évben kapunk 3% "ingyenpénzt"., akkor levonva minden évből a 3%-ot a GDP növekedés nem változik. Ezt amolyan ballib ügyeskedéssel lehet kicsalni.
Tegyük fel, hogy minden hónap kapsz harmincezret apádtól, minden hónapban harmincezer forinttal több a jövedelmed, akkor mennyit változott a fizetésed? "

Ha tavaly száz forintod volt, de kaptál hozzá hármat, akkor 3 százalék a növekedés. De ha az a három nincs, akkor nincs növekedés, te fasz! Akkor idén is csak 100 forintod lesz, te barom! Látszik hogy bukott devizahiteles vagy, mert az általános iskola 3. osztályát nem ütöd meg matekból.

Nanáhogydе 2016.11.05. 17:05:27

@$pi$: Juj! De buta vagy! Ha apád harmincezre jön, de közben emelik a fizud, az nem az amikor a 100-hoz jön 3 és lesz 103-ad. De sötét vagy öreg!

fidesz maszop dk egykutya 2016.11.05. 17:40:26

@$pi$: ki az a mindenki "elvtárs"? Neked tudnod kéne, hogy ha fanatikus komcsi lennék veled építeném a pártot, hiszen te az vagy.
De sajnos én gyűlölöm a komcsikat, így titeket is, nem csak a testvérpártotokat, lásd a nicknevem. Egyszerűen káros, undorító kakakupacok vagytok mind. Te is, a habonymédiás haverjaid is, viktorod is, fletód is, meg a többi is.

"Azért te elmebajnok, mert ez a feladatuk."
Nem. A hitelminősítés a feladatuk, így azzal foglalkoznak, méghozzá rövid távra 1-2 évre.

"Azért nem foglalkoznak azzal, hogy "szép lassan kiürül az ország" mert az csak a te fejedben létezik."
Akkor azt mondod "elvtárs", hogy nincs munkaerőhiány? Szólj a vörös fiúidnak, hogy akkor ezt ne reklámozzák :)

@Francois77: már 2001-ben indultunk lefelé, nem a leminősítések jelzik, hogy mikor hova...

$pi$ 2016.11.05. 17:58:25

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Ha tavaly száz forintod volt, de kaptál hozzá hármat, akkor 3 százalék a növekedés. De ha az a három nincs, akkor nincs növekedés, te fasz"

Igen, az első év. Ha a következő évben is van 100 forint bevételed és kapsz hozzá hármat, akkor éppen úgy 103 lesz a bevételed mint tavaly. Vagyis ha minden évben nagyjából ugyanannyi támogatást kapsz, akkor abból nem lesz növekedés.

Ha van növekedés és minden évben ugyanannyi támogatást kaptál, akkor a növekedés okát máshol kell keresni.

Hamar lefaszozol embereket, előtte nem ártana végigggondolni az áltsulis matekot.

"Akkor idén is csak 100 forintod lesz, te barom! "

Írtam, hogy az első évben hiányozni fog a támogatás, a következő évben azoban már nem, mert már a támogatás nélküli bevételhez képest kell növekedést elérni. Nem tehetek róla, hogy csak az első évig jutottál el.

Persze megint jössz azzal, hogy "barom". Mit gondolsz milyen véleményt alkotok rólad, amikor képtelen vagy egy primitív szöveges példát megérteni, de azonnal lebarmozol bárkit?

fidesz maszop dk egykutya 2016.11.05. 18:04:06

@$pi$: jaj te húgyagyú ezzel a szar szöveggel már fél éve is próbálkoztál, de sajnos ugyan akkora faszság. Ti kommerek soha sem változtok? Már apád anyád is így nyomta?

$pi$ 2016.11.05. 18:07:24

@Nanáhogydе: "Juj! De buta vagy! Ha apád harmincezre jön, de közben emelik a fizud, az nem az amikor a 100-hoz jön 3 és lesz 103-ad. De sötét vagy öreg! "

Hát öregem, neked sem sikerült megérteni a példát. De nem baj, általában a legtöbbeknek, akik már régen járták ki az általános iskolát és nem tanultak tovább nem sikerül megérteni.

Megpróbálhatod máshogy is. Két függvényt adsz össze. Az egyik a támogatás nem növekedik. Körülbelül állandó, mondjuk havonta harmincezer. Az összeg növekszik, mondjuk havonta harmincezerrel.

Honnan származik a növekedés? A másik függvény, a fizetésed növekedett -e? Hát persze, növekednie kellett, mert különben az összeg nem növekedett volna! Ha minden hónapban 100 ezret keresel és minden hónapban 30 ezret kapsz hozzá, akkor nincs növekedés, ugye?

Ergo a fizetésed növekedett. Harmincezerrel, mert minden hónapban 30 ezerrel volt több a pénzed mint az előző hónapba. Apád nem adott többet mint az előző hónapba, tehát a fizetésed lett több, nem?

Ha nem kapsz apádtól, akkor is növekszik a fizetés, ugye? Az első hónapban hiányzik az apádtól kapott harminc, de annyival növekszik a fizetésed, mert minden hónapban ennyivel növekszik. Ugyanott vagy, mint az előző hónapba, elveszett az apád támogatása (30), jött helyette a fizetésemelés (30) és nincs növekedés.

De a következő hónapba megint nem kapsz apádtól, jön a 30 fizetésemelés, a növekedés megint harminc.

$pi$ 2016.11.05. 18:11:41

@fidesz maszop dk egykutya: "Akkor azt mondod "elvtárs", hogy nincs munkaerőhiány? Szólj a vörös fiúidnak, hogy akkor ezt ne reklámozzák :)"

Szalmabáb érvelés, megpróbálsz olyan kijelentéseket nekem tulajdonítani, amiket nem mondtam. Az, hogy "nem ürül ki az ország" nem azt jelenti, hogy "nincs munkaerőhiány".

Egyébként a munkaerőhiányról már tíz éve cikkeznek, amikor még sokkal kevesebb volt a külföldön dolgozók száma. Nem a külföldi munkavállalás az elsődleges oka a munkaerőhiánynak, hanem a társadalom szerkezete. Az emberek nem szívesen végeznek kétkezi munkát, ez a legfőbb ok.

Olyan, aki semmit nem akar csinálni van rengeteg.

Olyan aki az irodában akar kávézgatni szintén van rengeteg.

Olyan nincs, aki megcsinálná a vízvezetékszerelést és kicserélné a radiátort nálam.

$pi$ 2016.11.05. 18:14:59

@fidesz maszop dk egykutya: "jaj te húgyagyú ezzel a szar szöveggel már fél éve is próbálkoztál, de sajnos ugyan akkora faszság."

Nem tudod hogyan kell leírni azt, hogy "ugyanakkora". :D Azért persze meg vagy győződve, hogy okosabb vagy nálam, ugye?:D Mindent jobban tudsz, nyilván, nem? :D

Ne égesd magad öreg!

fidesz maszop dk egykutya 2016.11.05. 18:17:23

@$pi$: de "elvtárs", azt jelenti. Nem csak a kétkezieknél van munkaerőhiány, hanem kb mindenhol. Se kamionos, se informatikus, és a többi, mert ők külföldre mennek.
10 éve lehet hogy cikkeztek, mert elég világosan látható volt, hogy ha nem szűnik meg az elkúrás, ez lesz. És nemhogy nem szűnt meg, szintet lépett az elkúrás, és a lopkodás. Akkor még én se akartam külföldre menni, meg a környezetem se, most meg már mindenki arra készül, hiszen ennek az országnak nincs jövője komcsi vezetőkkel

fidesz maszop dk egykutya 2016.11.05. 18:24:55

@$pi$: ujujuuuj ennyi? ENNYI? Ez mind? :D "elvtárs" ez így megfelel árpinak?

morpho 2016.11.05. 18:29:31

@Francois77:
Legközelebb a teljes szöveget tessék idézni, mert ez így olyan Rogánosra sikeredett. 2010-ben mikor is volt leminősítés?

morpho 2016.11.05. 18:30:54

@$pi$:
Elfelejtettél válaszolni, hogy Bokros kinek a ténykedését rakta rendbe? Valahogy elakadtál. Biztos véletlen.

$pi$ 2016.11.05. 18:41:57

@morpho: "Elfelejtettél válaszolni, hogy Bokros kinek a ténykedését rakta rendbe? Valahogy elakadtál. Biztos véletlen. "

Válaszoltam. Leírtam, hogy a googli a te barátod, olyan dolgok is le vannak benne írva, amik a születésed előtt történtek. Én nem tanítalak, se az apád nem vagyok sem a tanárod.

@fidesz maszop dk egykutya: "Se kamionos, se informatikus, és a többi, mert ők külföldre mennek."

Informatikusban például egész európában hiány van. Azt állítod, hogy pl. a svédeknél is a fidesz miatt van informatikushiány? Onnan is külföldre mentek?

"Akkor még én se akartam külföldre menni, meg a környezetem se, most meg már mindenki arra készül, hiszen ennek az országnak nincs jövője komcsi vezetőkkel"

Az, hogy neked sokkal jobban ment a komcsik alatt nem okoz meglepetést. Az, hogy a haverjaid is hasonló cipőben járnak megint nem meglepő.

Én például akkor mentem ki, amikor gyurcsány mondta, hogy el lehet menni. Azóta visszajöttem. Nem mintha sokkal jobban mennének a dolgok az országban mint akkor, egyszerűen eluntam magam külföldön.

Nyilván az országnak jobban megy, a legtöbb magyarnak jobban megy, de persze ötven év elkúrását nem lehet öt év alatt helyrehozni. Tíz százalék, tizenöt százalék fizetésemelés viszont sokaknak kevés, lehet acsarogni, hogy miért nincs kolbászból a kerítés.

morpho 2016.11.05. 18:51:42

@$pi$:
Pedig egyszerű kérdést tettem fel. Akkor segítek. Az Antall kormány gazdaságpolirikájának alapjait nagyrészt egy Matolcsy nevű ember dolgozta ki. Rémlik ez a név valahonnan?

$pi$ 2016.11.05. 18:57:00

@morpho: "egy Matolcsy nevű ember dolgozta ki. Rémlik ez a név valahonnan? "

Értem már, téged rohadtul megzavart ez a indexesbloghozhozzászóló primitívség, hogy valaki fideszes vagy nem. Engem rohadtul nem érdekel a matolcsy sem pedig semelyik fideszes hatalmasság. Ha neked meggyőződésed, hogy a matolcsy nem ért hozzá és elkúrta én ugyan nem fogok veled vitatkozni öregem.

Azt mondod a matolcsy elkúrta? Könnyen lehet. Egy biztos: nem volt egyedül. :D

$pi$ 2016.11.05. 19:12:29

@morpho: "Akkor segítek. Az Antall kormány gazdaságpolirikájának alapjait nagyrészt egy Matolcsy nevű ember dolgozta ki. "

A wikipédia ezt írja:

"In 1990 he became for a brief period of parliamentary secretary in the Prime Minister József Antall period. In 1991-1994 he was a representative of the Hungarian Government, the European Bank for Reconstruction and Development in London, "

A bokros csomag öt évre rá volt amikor Matolcsy már évek óta külföldön élt. Ha jól értem a wikipédiát...

Távol álljon tőlem, hogy a Matolcsít védjem, de azért nekem elég világosnak látszik, hogy a bokros csomagot matolcsyra fogni igencsak hazugság.

morpho 2016.11.05. 19:36:56

@$pi$:
"téged rohadtul megzavart ez a indexesbloghozhozzászóló primitívség, hogy valaki fideszes vagy nem" Ilyenkor pironkodsz, vagy hangosan röhögsz? Én inkább kiröhöglek :))) Keress egy tükröt és olvasgasd a kommentjeidet. Továbbá, nem áll távol tőled, hogy Matolcsyt véded, mert ezt teszed. Kicsit segítek, mert jó fej vagyok. A wikipédia néha nem bontja ki az igazság minden részletét és Matolcsy is szeretné, ha ezt nem vernék nagy dobra. Tudod ő akkora zseni volt, hogy sajátból soha semmit nem rakott össze. Vagy hazudozott egy kormányban, vagy nem nagyon volt mit ennie. Most is faszányos gazdaságpolitikát rakott össze, távcsővel keressük Szlovákiát. Na de hogy is volt ez annó? Origo jó lesz, az elég fideszes? (tudom ez nem számít, de hátha mégis)
" Részt vett Antall József egykori miniszterelnök gazdasági kormányprogramjának kidolgozásában, majd fél évig gazdaságpolitikai államtitkár volt a Miniszterelnöki Hivatalban. Ekkor azt szerette volna elérni, hogy a gazdasági ügyekkel foglalkozó minisztériumokat egy személyben ő foghassa össze. Ez a konfliktus akkor szétrobbantotta a kabinetet."

www.origo.hu/gazdasag/20130228-ez-csinalta-matolcsy-gyorgy-eddig-miniportre-eletut-az-uj-jegybankelnokrol.html

vagy

www.origo.hu/itthon/19991213azuj.html

morpho 2016.11.05. 19:39:17

Engem rohadtul nem érdekel a matolcsy sem pedig semelyik fideszes hatalmasság.

Ezt majd bekeretezve rakd ki otthon jó nagyban. Néha majd emlékeztetlek rá. Szerencsére elég jó memóriám van :))

fidesz maszop dk egykutya 2016.11.05. 19:58:44

@$pi$: és még az informatikuson túl egy rakás szakmában hiány van nyugaton? Az informatikusok pont nyugatra mennek, mert ott is hiány van. A különbség az, hogy ott egyre több informatikus van, itt meg egyre kevesebb.

"Az, hogy neked sokkal jobban ment a komcsik alatt nem okoz meglepetést. Az, hogy a haverjaid is hasonló cipőben járnak megint nem meglepő."

Most komcsik vannak, KISZ titkár "elvtársi" vezetéssel, munkásőr, kiszes, mszmp-s csapattal, régi komcsi családok (pl a tied is) körberajongva, ügynökakták nyilvánosságra hozását állandóan elkaszálva, de ja, régebben még nem voltak ennyire magasak az adók, csak hát egyre többet loptok.

"Nem mintha sokkal jobban mennének a dolgok az országban mint akkor, egyszerűen eluntam magam külföldön."

aha persze... Visszaküldtek, mert semmire se vagy jó, itt meg volt helyed a párttagkönyveddel, meg a jóelvtárs felmenőid emlegetésével.

"Nyilván az országnak jobban megy, a legtöbb magyarnak jobban megy, de persze ötven év elkúrását nem lehet öt év alatt helyrehozni."
melyik országnak? A magyaroknak nem megy jobban, (a hazaáruló komcsi példaképeidet lőrincet meg árpit, meg a többit ne hívjuk magyaroknak), azért hagyják el az országot.

$pi$ 2016.11.05. 22:17:02

@morpho: "ovábbá, nem áll távol tőled, hogy Matolcsyt véded, mert ezt teszed."

Nem, nem védem. Miért tenném, gondolod, hogy a haverom vagy valami? Gondolod a blog tele van a matolcsy haverjaival?

Az volt a mondás, hogy a matolcsy csinálta a gazdaságpolitikát 95 előtt. Nem emlékeztem a nevére, kíváncsi voltam, rekerestem. Kiedrült, hogy matocsí egy senki volt, nem volt pénzügyminiszter, nem volt kormánytag, semmi. Akkor jól emlékeztem, leírtam.

Ha Gyurcsány Feriről írták volna, akkor is leírtam volna, hog nem igaz. Gondolod, hogy a ferit is védem?

m54 2016.11.05. 22:22:28

@morpho:
linkeltem egy grafikont. Azon vannak évszámok Próbáld értelmezni, ne hazudozzál össze-vissza!
ismét: img.index.hu/imgfrm/2/8/4/9/IMG_0013722849.png

$pi$ 2016.11.05. 22:25:20

@fidesz maszop dk egykutya: "és még az informatikuson túl egy rakás szakmában hiány van nyugaton?"

Igen. Különös, hogy nem hallottál róla, ettől hangos a világ. Miért tőlem kérdezel ilyen közismert dolgokat?

"Az informatikusok pont nyugatra mennek, mert ott is hiány van."

Nem azért mennek oda mert ott hiány van, hanem azért, mert ott többet fizetnek. A hatvanas évek óta többet fizetnek.

"A különbség az, hogy ott egyre több informatikus van, itt meg egyre kevesebb."

Nem hinném, hogy itt egyre kevesebb lenne, mivel tudod alátámasztani?

"régi komcsi családok (pl a tied is)"

Ne hazudj, hogy rohadjál meg!

"de ja, régebben még nem voltak ennyire magasak az adók, csak hát egyre többet loptok."

Öreg, én soha nem loptam! Nem ismersz, nem tudsz semmit rólam, ennek ellenére rágalmazol minden mondatoddal. Nyilvánvaló, hogy rohadtul nem érdekel téged az igazság, a becsület, de még a törvények sem, mert az ilyen rágalmazás nyilvánvalóan történybe ütközik.

Piti kis rágalmazó vagy, remélem egyszer utolér a törvény keze!

$pi$ 2016.11.05. 22:28:44

@morpho: "Részt vett Antall József egykori miniszterelnök gazdasági kormányprogramjának kidolgozásában, majd fél évig gazdaságpolitikai államtitkár volt a Miniszterelnöki Hivatalban."

Ja, öreg, próbáld meg értelmezni az olvasottakat. Képzeld, annak idején én is részt vettem a paksi erőmű építésében. :D

Szóval a matolcsi 90-ben részt vett a munkában és ezért a 95-ös bokros csomagot akarrod a nyakába varrni! Na jó, veled sincs sok értelme beszélni b+.

$pi$ 2016.11.05. 22:37:39

@morpho: "Ezt majd bekeretezve rakd ki otthon jó nagyban. Néha majd emlékeztetlek rá. Szerencsére elég jó memóriám van :)) "

Bármilyen fura soha nem kedveltem matolcsyt, sőt, egyetlen pénzügyi szakembert sem kedveltem soha. Azt, hogy mennyire jó szakember nem nagyon tudom eldönteni, nem is érdekel.

Az biztos, hogy százszor jobban mennek a dolgok mint a szocik alatt, de az simán lehet, hogy azért van, mert a szocik legendás nagy elkúrók elmebeteg módon majdnem bedöntötték az országot.

Az is biztos, hogy a matolcsynak szerencséje is volt sok dologgal, de persze a szerencsére hivatkozni igencsak vesztes hozzáállás.

A matocsyt életemben két-három youtube videón láttam, a stílusától kinyílik a bicska a zsebemben, képtelen vagyok elviselni egy percig is. Persze nem csak az övét, de mindegy, a lényeg, hogy nem érdekel matolcsy. Számomra csak az a lényeg, hogy nehogy a szocik viosszajöjjenek, mert ők megint elkúrnák.

És igen, a lépések, amiket matolcsy csinált én jól jártam. Jól jártam a forint árfolyammal,. az alacsony alapkamattal, az egyszerűsített adózással. És igen, egyetlen egy fideszes párttagot sem ismerek, állami megrendelésem soha nem volt, pályázaton nem nyertem, állami juttatásban nem részesültem.

morpho 2016.11.05. 22:50:01

@m54:
A grafikonból tök jól látszik, hogy a Bajnai kormány alatt nem volt leminősítés. Köszi a segítséget.

morpho 2016.11.05. 23:18:45

@$pi$:
Mi ez a hiszti? Nincs kedved szombat este melózni?
"Nem, nem védem. Miért tenném, gondolod, hogy a haverom vagy valami?"
Valami ilyesmi. A főnököd haverja. Nyilván. Különben miért védenéd? Minél jobban tiltakozol ellene, annál inkább nyilvánvaló.
"Az volt a mondás, hogy a matolcsy csinálta a gazdaságpolitikát 95 előtt."
Nem, nem ez volt a mondás. Tényleg nem megy hazudozás nélkül? Vagy arra gondolsz, hogy nem emlékszem arra, amit leírtam? A mondás ez volt: "Az Antall kormány gazdaságpolitikájának alapjait nagyrészt egy Matolcsy nevű ember dolgozta ki."

" matolcsy egy senki volt, nem volt pénzügyminiszter, nem volt kormánytag"

Abban egyetértünk, hogy egy senki volt, most is az, de hogy ne lett volna kormánytag? Gazdaságpolitikai államtitkár volt a Miniszterelnöki Hivatalban. Ez kormánytag nem?

"Ha Gyurcsány Feriről írták volna, akkor is leírtam volna, hog nem igaz."
Ki az a Gyurcsány Feri??

"Szóval a matolcsi 90-ben részt vett a munkában és ezért a 95-ös bokros csomagot akarrod a nyakába varrni!" (még szerencse, hogy nem véded:))
A Bokros csomagot max Bokros nyakába lehet varrni. A mondatod értelmezhetetlen. Matolcsy csak kidolgozta azt a szart, amit az MDF tovább vitt, ami miatt Bokros is kidolgozott egy szart. Matolcsi csak szart dolgozott ki, akárhol is volt.

"Az biztos, hogy százszor jobban mennek a dolgok mint a szocik alatt"
Például mi megy jobban? Egészségügy? Közoktatás? Felsőoktatás? Közigazgatás? Nyugdíjrendszer? Közpénzek átláthatósága? Korrupció? Demokratikus intézményrendszer? Közmédia? Igazságszolgáltatás? Államadósság? Konkrétan melyik megy százszor jobban?

"Az is biztos, hogy a matolcsynak szerencséje is volt sok dologgal"

???????????????????????????????????????????????????????????????????????

Jól jártam a forint árfolyammal,. az alacsony alapkamattal, az egyszerűsített adózással.
A forint árfolyammal? Export céged van, vagy külföldi turista vagy? Rajtuk kívül mindenki rosszul járt.
Az alacsony alapkamattal? Azzal minden betétes rosszul járt, úgyhogy mégis csak az exportcég lesz az...
Egyszerűsített adózással? Ezen hangosan felröhögtem. Melyik része tetszik, A 27%-os áfa? Az áthárított különadók? Esetleg a tranzakciós díj? Az megvan, hogy Magyarországon még sosem volt ilyen brutális adóprés, mint most? A gazdagokat persze nem érinti, sőt! Tehát te egy gazdag exportcég tulajdonos vagy, akinek nincs bankbetétje, mert értékpapírokban tartja a pénzét. Na akkor te tényleg jól jártál. Csak ilyen ember kurva kevés van Magyarországon. Örülök, hogy jól megy a cég és megéltek a piacról. Azt viszont nem hinném, hogy nem ismersz fidesztagot. Azt biztos ismered, aki a fizetésed utalja.

$pi$ 2016.11.05. 23:38:04

@morpho: "Abban egyetértünk, hogy egy senki volt, most is az, de hogy ne lett volna kormánytag? Gazdaságpolitikai államtitkár volt a Miniszterelnöki Hivatalban. Ez kormánytag nem?"

Nem. Az államtitkár nem kormánytag.

"Az volt a mondás, hogy a matolcsy csinálta a gazdaságpolitikát 95 előtt."
Nem, nem ez volt a mondás. Tényleg nem megy hazudozás nélkül? Vagy arra gondolsz, hogy nem emlékszem arra, amit leírtam? A mondás ez volt: "Az Antall kormány gazdaságpolitikájának alapjait nagyrészt egy Matolcsy nevű ember dolgozta ki."

E kettő közt nincs érdemi különbség.

"Ki az a Gyurcsány Feri?? "

keress rá a neten, szerintem megtalálod

"Matolcsy csak kidolgozta azt a szart, amit az MDF tovább vitt"

Felelős magyar kormány van. Ők felelősek a gazdaságpolitikáért. Az államtitkárok nem a felelős magyar kormány tagjai. Mondok egy példát: Bajnai Gordon mielőtt miniszterelnök lett miniszter volt. kormánytag. A felelős magyar kormány tagja. Felelős a gazdaságpolitikáért. Matolcsy államtitkár volt. Beosztott. Nem kormánytag. Nincs hatalma, nem ő a felelős, hanem a minisztere, aki dönt.

"Matolcsi csak szart dolgozott ki, akárhol is volt."

Ez lehet. Amióta hatalmat kapott mégis m inden sokkal jobban megy.

"Államadósság? Konkrétan melyik megy százszor jobban?"

A gazdaság mutatói mennek sokkal jobban.

"A forint árfolyammal? Export céged van, vagy külföldi turista vagy? Rajtuk kívül mindenki rosszul járt."

USD-ben keletkezik a bevételem, a kiadásaim forintban vannak.

"Azzal minden betétes rosszul járt, úgyhogy mégis csak az exportcég lesz az..."

Aki vállalkozik annak többet kell kitermelnie mint a banki kamat, mert különben nem érné meg vállalkozni. MInden vállalkozó jól jár az alacsony kamattal.

"Egyszerűsített adózással? Ezen hangosan felröhögtem. Melyik része tetszik, A 27%-os áfa?"

Az egyszerűsített adózásnak nem része az ÁFA mértéke.

"Az megvan, hogy Magyarországon még sosem volt ilyen brutális adóprés, mint most?"

Én a kisvállalkozók egyszerűsített adózása alapján adózom, soha nem volt ilyen alacsony az adó. Ezt az egyszerűsített adózást több mint 200 000 vállalkozás választotta. Az mszp alatt nem tudtam volna vállalkozni a mintegy 40-50% adó miatt, most kb. 14%-ot fizetek. Ennyit a soha nem látott brutális adóprés legendájáról.

"Tehát te egy gazdag exportcég tulajdonos vagy"

Tehát te ostobaságokat beszélsz. Beszopod amiket a kettős mércén meg a 444-en olvasol és azt hiszed tudod mi történik körülötted.

"Azt biztos ismered, aki a fizetésed utalja. "

NIncs fizetésem, vállalkozó vagyok, magyarországról nincs bevételem sem.

Egyébként nagyon osztod az észt, de amiket leírsz abból látszik, hogy nem nagyon értesz az adóüzáshoz. Keress egy könyvelőt, lehet, hogy jobban jársz mint amikor beszopod a baloldali politikát és siránkozol, hogy milyen baromira lehetetlen megélni a brutális adóprés miatt. :D

Amúgy mennyi adót fizetsz havonta? 500-600 dollárt? Mennyi az a bruális adó amit kifizettetnek veled?

morpho 2016.11.06. 01:33:14

@Francois77:
"A Bajnai Gordon vezette szakértői kormány időszaka némi megnyugvást hozott hitelminősítői fronton, de 2010 decemberében - immár az Orbán-kormány idején - újabb pofonokat kaptunk."
Na ugye! Köszi a linket. Vadász vadász, tudom én, hogy miért jársz ide...

Francois77 2016.11.06. 01:55:44

@morpho: idézzem ismét az állításod?:) 2009-2010. Bajnai alatt azért nem volt pont leértékelés, mert nem csinált semmit. Igaz, amikor meg gazdasági miniszter volt, akkor épp leminősítettek. Biztos azért, mert jó volt:)

morpho 2016.11.06. 02:00:22

@$pi$:
Az államtitkár kormánytag. Ott ül a kormányülésen. Nem csak azért mert helyettesíti a minisztert, hanem azért is, mert jelenleg jó néhány tárcát nem miniszterek, hanem államtitkárok vezetnek. Egyébként az angol terminológia szerint államtitkár egyenlő miniszter. Szóval az államtitkár a kormány tagja. (Nyilván Rabár azért mondott le Matolcsy miatt, mert nem volt kormánytag, hogyne)
Egyébként ezeket a hülyeségeket te el is hiszed, vagy csak idetolod?

Itt van például ez: Az, hogy kidolgozni valaminek az alapjait és az, hogy ezt a valamit utána napi szinten vinni, az nagyon nem ugyanaz. Jellemzően nem a mérnök vezeti a vonatot. Biztos van ilyen is, de nem tipikus.

"Amióta hatalmat kapott mégis minden sokkal jobban megy."
Ezt le lehet írni ezerszer, de attól még nem lesz igaz. Nem válaszoltál a kérdésemre, hogy mi megy jobban. Beböfögted, hogy a gazdasági mutatók, meg kioktattál, hogy fogadjak könyvelőt, ami nagyon fasza, csak ide adatokat kellett volna tolni nagy tételben, ami bizonyítja, hogy minden százszor jobb. Egészségügyi, oktatási GDP arányos költségvetéseket, tandíj összevetéseket, korrupciós mutatókat, államadósság táblázatokat nominál értéken, közalkalmazotti bértáblát vásárlóerő paritáson, stb. Ehhez képest ez egy nagy zéró.
"Az egyszerűsített adózásnak nem része az ÁFA mértéke."
Ez olyan mellévaker, mintha azt írnád, hogy egy éhező gyerek tökmindegy, hogy szereti-e a spenótot. A vállalkozói adók csak az adózás egy szeletkéje. Ha vásárolsz egy csokit 27% áfát fizetsz, ami 25 volt. Ha bankszámláról utalsz, akkor tranzakciós adót fizetsz, ami korábban nem volt. Ha az adómat utalom át azt is megadóztatják a tranzakciós adóval. A bankok áttolták a bankadót, ami korábban nem volt, a távközlési cégek áttolták a különadót, ami korábban nem volt, a kisker láncok áttolták a különadót, ami korábban nem volt. Ezt mind a lakosság fizeti, tökmindegy mivel foglalkozik. A jövedéki adó brutál magas, most akarják tovább emelni. Az szja 1% pontos csökkentése jelentéktelen. A progresszív adó eltörlésével egy halom pénzt a gazdagoknál hagynak. A társasági adó 10%-ra történt mérséklése észrevehetetlen, eddig se fizette a kkv szektorból senki. A végeredmény, kb 15 000 forint plussz kiadás minden elköltött, egyszer már leadózott 100 ezer forint után. Egyébként fizetek iparűzési adót is az önkormányzatnak, de ezt nem keverném ide. Elég konkrét voltam? Ami a magyar turistákat illeti. 2008-ban 240 forintot fizettek egy euróért, ha nyaralni mentek, most 308-at és kb 290 lenne a reális. Tényleg nagyon faszányos minden. Neked igazad van. Valszeg azért nézzük alulról a cseheket, meg a szlovákokat, mert Matolcsy jól csinálja, Varga Misi dettó, te meg örülj neki, hogy a fidesz dollárban utalja a honorodat.

morpho 2016.11.06. 02:06:13

@Francois77: Idézem én, itt van:

2016.11.05. 13:09:17
@Chiccbp: @m54:

"Az a helyzet, hogy 2009-10-ben nem volt leminősítés. A nagy leminősítési hullám a magánnyugdíjpénztárak lenyúlása után kezdődött. A Bajnai nevével fémjelzett válságkezelést a hitelminősítők is értékelték. Orbánék költekezését viszont már nem."

Ha nem világos ebből, hogy én a Bajnai kormányról beszélek, amikor ő volt a miniszterelnök, akkor legyen az.

Francois77 2016.11.06. 02:12:14

@morpho: évszámról beszélsz, ami nem igaz, értékelésről beszélsz, ami max abban nyilvánult meg, hogy kivártak, tehát nem igaz. Hullámról beszélsz, ami nem igaz. Hullám 2005-2010 között volt, aztán a 2011-es és utána semmi. 2005-2010 között hány leértékelés is volt? Értem én, hogy meg akarod magyarázni, de talán egyszerűbb lenne megtanulni kifejezni magad, és nem utólag mosakodni, meg kenegetni, amikor hazugságon kapnak. Hazudsz mint Juhászpetya, és ez már neki sem jött be:)

Francois77 2016.11.06. 02:14:30

@morpho: azért nézzük a környező országokat lentről, mert náluk nem volt se Fletó, se Bajnai, se 7 évig eljárás túlzott deficit miatt, és nem 3 évvel a válság előtt kezdtek szarban lenni. Ez a helyzet.

morpho 2016.11.06. 02:35:02

@Francois77:

Na várjunk egy percet. Ha félre akarsz valamit magyarázni, akkor sok sikert, nem tud érdekelni. Én tudom, hogy mit írtam le és az stimmel. Ami meg a másik felét illeti. Azt próbálod beadni, hogy a szocik nem értettek a gazdaságpolitikához, de a fidesz igen. Amikor leminősitik Magyarországot, az a szocik miatt van, tökmindegy ki van kormányon. Ha felminősítenek, az a fidesz zsenialitása miatt van. Amikor átkerültünk a bóvliba a fidesz másfél éve hatalmon volt. Most, hogy kivettek belőle a fidesz öt éve hatalmon van. Hat és fél éve ők kormányoznak, úgyhogy ne mutogass másra légyszíves, mert simán körberöhöglek. Jelenleg Magyarország az éppen hogy befektetésre ajánlott kategóriában van, miközben ömlik be a pénz az eu-ból és elvertek 3000 Mrd forint manyup vagyont. Tudom, a szocik elkúrták.

morpho 2016.11.06. 02:36:33

@morpho:

Hét és fél fél éve van a fidesz kormányon...a többi stimmel..

morpho 2016.11.06. 02:37:46

v@morpho:

vagy csak öt és fél?

Francois77 2016.11.06. 03:58:39

@morpho: a pénz akkor is ömlött, amikor épp az IMF mentett meg minket. Közöd nincs a valósághoz:) na további jó álomvilágban élést!

morpho 2016.11.06. 04:16:24

@Francois77:
Azt vissza kellett fizetni....

morpho 2016.11.06. 04:22:37

@Francois77:
Azt vissza kellett fizetni.... Te tudod, hogy miről beszélsz, vagy csak szándékosan terelsz, mint a kanadai curling válogatott az Olimpián. Attól, hogy folyamatosan azt hajtogatod, hogy közöm nincs a valósághoz, a valóságban nem mondasz semmit. Nincs egy gondolatod, egy információ morzsát, ami valós lenne. Ez a Habonyművek opció, a kiforgatott valóság és néphülyítés. Most hogy visszanéztem, néhány tök lényegtelen linken kívül nem írtál le semmit. Semmit! Nem tudsz egyetlen gondolatot felidézni, amire büszke lehetnél.... Azért nem mert elkúrtad. Rossz ajtón kopácsolsz, itt ugyanis lebukás van. Te is csak egy ócska narancskullancs vagy, semmi több.

Francois77 2016.11.06. 07:15:46

@morpho: és ki fizette vissza, cica? De az uniós pénzeket akkor sem kellett visszafizetni;) lényeg a lényeg: hazudtál, kiderült, ismerd el, és lépj tovább. Mellesleg alpári a stílus, nem kérek belőle.

fidesz maszop dk egykutya 2016.11.06. 10:59:37

@$pi$: "Nem hinném, hogy itt egyre kevesebb lenne, mivel tudod alátámasztani?"

Azzal, hogy egyre durvább a hiány, és látom a kollégákat ahogy elhagyják az országot, és aki még nem hagyta el, az is szeretné elhagyni, mert többet fizetnek nyugatabbra, és az életkörülmények is sokkal jobbak, és van jövőkép, ami nem az elszegényedés, szabad-rablás, és polgárháború mint itthon.

"Öreg, én soha nem loptam! Nem ismersz, nem tudsz semmit rólam, ennek ellenére rágalmazol minden mondatoddal. Nyilvánvaló, hogy rohadtul nem érdekel téged az igazság, a becsület, de még a törvények sem, mert az ilyen rágalmazás nyilvánvalóan történybe ütközik."

fideszesként nem loptál? Na ne röhögtess... Tudom rólad, hogy fideszes vagy tehát komcsikat támogatsz amire csak egészen hülyék képesek, meg az is tudom, hogy kimagyarázod, és véded a lopkodását a pártodnak, tehát még gerinctelen is vagy. Van pofád még becsületről írogatni neked?

Az van, csak úgy mint a maszopra szavazók 2006 után, a fideszre 2011 után szavazók is segghülyék, vagy nagyon tudatlanok, de inkább mind2... vagy csókos tolvajok.

Mellesleg a rágalmazást te indítottad, a szokásos vicces komcsizással mert ellentmondok a rohadék tolvaj korrupt komcsikból összerakott rablópártodnak, szóval ne sírjál.
Törvénybe ütközik? Hmm akkor hogy nincs vád alatt az összes komcsizó fideszes komcsi politikus? Jaaa polt petike kimenti őket...

A törvények egy részét ja leszarom, hiszen csupa szar, gerinctelen hulladék ember írta őket, a társadalom legalja, az emberiség legkárosabbjai: politikusok. Ráadásul Magyarországon azzal súlyosbítva, hogy még komcsik is.

$pi$ 2016.11.06. 11:11:27

@fidesz maszop dk egykutya: "Azzal, hogy egyre durvább a hiány, és látom a kollégákat ahogy elhagyják az országot, és aki még nem hagyta el, az is szeretné elhagyni, mert többet fizetnek nyugatabbra, és az életkörülmények is sokkal jobbak, és van jövőkép, ami nem az elszegényedés, szabad-rablás, és polgárháború mint itthon."

Egyikből sem következik, hogy egyre kevesebb az informatikus.

$pi$ 2016.11.06. 11:12:25

@fidesz maszop dk egykutya: "fideszesként nem loptál? Na ne röhögtess... Tudom rólad, hogy fideszes vagy tehát komcsikat támogatsz amire csak egészen hülyék képesek, meg az is tudom, hogy kimagyarázod, és véded a lopkodását a pártodnak, tehát még gerinctelen is vagy. Van pofád még becsületről írogatni neked?"

Rágalmazol és hazudsz. Közismert troll vagy.

$pi$ 2016.11.06. 11:17:05

@fidesz maszop dk egykutya: "Mellesleg a rágalmazást te indítottad, a szokásos vicces komcsizással"

Nem, nem én indítottam. Te állítod rólam, hogy bűnöző vagyok.

"Törvénybe ütközik? Hmm akkor hogy nincs vád alatt az összes komcsizó fideszes"

Ne mentegetőzz, más bűne nem mentség! Különben is te követeled a bűnösök számonkérését, amikor köztörvényes vagy? Hogy is van ez?

"A törvények egy részét ja leszarom, hiszen csupa szar, gerinctelen hulladék ember írta őket, a társadalom legalja, az emberiség legkárosabbjai: politikusok."

Aztán majd találkozol egy emberrel, aki meg azokat a törvényeket szarja le, hogy nem szabad az ilyen trollok fogaid kirugdosni. Akkor majd nyilván fel leszel háborodva.

$pi$ 2016.11.06. 11:22:38

@morpho: "Az államtitkár kormánytag. "

Nem, nem az. Nézd meg a jelenlegi kormányt és számold össze hány államtitkár van köztük. Elárulom: egy sem. Triviális dolgokról állítasz marhaságokat, magadat égeted. Gondoltam szólok...

$pi$ 2016.11.06. 11:25:27

@morpho: "A Bajnai Gordon vezette szakértői kormány időszaka némi megnyugvást hozott hitelminősítői fronton, de 2010 decemberében - immár az Orbán-kormány idején - újabb pofonokat kaptunk."

szekértői kormány! beszarok b+. :D

fidesz maszop dk egykutya 2016.11.06. 14:35:12

@$pi$: de igen. Miért maradnának ezen a lecsúszó szartelepen? Én nem vagyok mobil, nagyon nem, de már én is mennék. A többség meg kb lazán váltogat országot.

"Nem, nem én indítottam. Te állítod rólam, hogy bűnöző vagyok." De te indítottál, ne hazudozz, az írás megmarad.
Bűnöző? Hát az tény, hogy hülye vagy, és gerinctelen. Bűnözőt hol írtam? Linket.

"Rágalmazol és hazudsz. Közismert troll vagy."
Miért hazudnék? Fideszbuzi pöcs vagy, aki védi a tolvajokat. Ez írásban bizonyítottad számtalanszor.

"Ne mentegetőzz, más bűne nem mentség!"
Nem bizony, még is így mentegeted az elvtársaidat, hogy "de a gyurcsány/szocik is".

"amikor köztörvényes vagy?"
az vagyok? Hmm papírt még nem kaptam róla. És mi vád? Imperialista szabotázs? :D

"szekértői kormány! beszarok b+. :D"
én is, hogy azt a bohócot tényleg szakértőnek lehet nevezni a mostaniakhoz képest, pedig az se tudott többet mint egy 14 éves gyerek.